YIT viidettä vuotta peräkkäin rakennusalan ihannetyönantaja

YIT Oyj Lehdistötiedote 17.9.2024 klo 13.00

YIT

Tekniikan korkeakoulutetut ammattilaiset valitsivat YIT:n rakennusalan ihannetyönantajaksi Universumin Ammattilaiset-tutkimuksessa viidettä vuotta peräkkäin. Toukokuussa julkaistussa Universumin Opiskelijatutkimuksessa YIT oli rakennusalan ihannetyönantaja jo kuudennen kerran peräkkäin.

YIT on jälleen tänä vuonna sekä korkeakoulutettujen ammattilaisten että opiskelijoiden rakennusalan ihannetyönantaja tekniikan alalla. YIT paransi Universumin Ammattilaiset-tutkimuksen sijoitustaan koko tekniikan alan ranking-listalla nousten sijalle 17. Tutkimukseen vastasi yhteensä noin 8 600 henkilöä, joista vajaat 1 900 oli tekniikan alan vastaajia.

”Olemme erittäin ylpeitä siitä, että tekniikan ammattilaiset ja opiskelijat ovat valinneet YIT:n rakennusalan ihannetyönantajaksi jo vuosien ajan. Rakennamme YIT:llä menestystämme monipuolisesti osaavien ammattilaistemme varaan. Tavoitteellinen, kehittävä, asiakkaidemme tarpeet ymmärtävä ja ammatillisia kasvunpaikkoja tarjoava kulttuurimme luo pohjan yhdessä onnistumiselle ja innostaville urapoluille”, sanoi henkilöstöjohtaja Jennie Stenbom.

YIT tarjoaa tälläkin hetkellä ammattilaisilleen uraauurtavia projekteja ja monipuolisia kehittymismahdollisuuksia. Rakennamme allianssikumppanina Kirkkonummelle Prysmian-tornia suurjännitteisten merikaapelien tuotantolaitokseksi. Torni on Suomen korkein rakennus 185 metrin korkeudella. Allianssina toteutettavasta Helsingin Korkeasaaren ja Kruunuvuorenrannan yhdistävästä Kruunuvuorensillasta on puolestaan tulossa Suomen pisin, korkein ja pitkäjänteisin silta. Vastuullisuusosaamisemme näkyy vahvasti Helsingin Jätkäsaareen toteutettavassa Suomen ensimmäisessä kiertotalouskorttelissa. Yhteisöllinen kerrostalokortteli suunnitellaan, rakennetaan ja siellä tullaan asumaan kiertotalouteen perustuvan konseptin mukaisesti. Helsingin keskustassa sijaitseva Aleksanterinkatu 13:n arvokiinteistö on puolestaan korjattu nykyaikaisiksi liike-, toimisto-, ja kokoustiloiksi kiertotalousperiaatteiden mukaisesti. Hankkeella saavutettiin korkea kierrätysprosentti, n. 88 %.

YIT Polku -harjoittelijaohjelmamme kasvattaa lisää nuoria ammattilaisia rakennusalalle ja tarjoaa alan opiskelijoille systemaattisen polun käytännön kokemuksen kartuttamiseksi opintojen edetessä. YIT tarjoaa tänä vuonna noin 350 nuorelle kesätyö- ja harjoittelupaikan. Kesän harjoittelijapalautteeseemme vastanneista 99 % haluaisi jatkaa työskentelyä YIT:llä ja 94 % viihtyi osana työporukkaa sekä oli valmis suosittelemaan YIT:tä työnantajana tutuille.

YIT kuudetta vuotta peräkkäin rakennusalan ihannetyönantaja tekniikan opiskelijoille | YITGROUP.COM

YIT:n konserniviestintä, puh. 044 743 7536, press@yit.fi

YIT on johtava rakennusyhtiö ja hankekehittäjä. Yli 110 vuoden kokemukseemme pohjaten kehitämme ja rakennamme kestäviä elinympäristöjä: toimivia koteja asumiseen, julkisia ja kaupallisia rakennuksia tulevaisuuden tarpeisiin ja infrastruktuuria vihreän siirtymän edistämiseksi. Yhtiön palveluksessa on noin 4 300 ammattilaista kahdeksassa maassa ja vuonna 2023 liikevaihtomme oli 2,2 miljardia euroa. YIT Oyj:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.

Lue lisää: www.yitgroup.com/fi ja seuraa meitä Linkedin I X I Instagram I Facebook