Uusi vanhusten hoivakoti valmistui Espoon Laaksolahteen

LEHDISTÖTIEDOTE 7.9.2015 KLO 11:00

Uusi vanhusten hoivakoti valmistui Espoon Laaksolahteen

Vanhusten hoivakoti Vire Koti Huvilaharju valmistui aikataulun mukaisesti elokuussa Espoon Juuritielle. 1 500 neliön suuruinen kiinteistö koostuu kolmesta ryhmäkodista, joissa on yhteensä 40 tehostetun palveluasumisen asuntoa. Hoivakoti sijoittuu rauhalliselle pientaloalueelle saumattomasti osana ympäröivää rakennuskantaa. Hoivakodin toiminnasta vastaa Mainio Vire Oy.

Hoivakodin tulevat asiakkaat saavat elämäntilanteeseensa sopivaa ympärivuorokautista huolenpitoa ja hoivaa sekä kuntoutusta. ”Palvelutoimintamme perustuu logoterapeuttiseen lähestymistapaan, mikä tarkoittaa, että autamme asiakkaitamme elämään mielekästä ja oman näköistä elämää. Uskon, että asukkaamme tulevat viihtymään Vire Koti Huvilaharjussa, joka sijaitsee kauniin luonnon keskellä, rauhallisessa ympäristössä”, toteaa aluejohtaja Tarja Savolainen Mainio Vireestä.

YIT:n toteuttama Vire Koti Huvilaharju on viimeinen vuonna 2013 solmitusta kaupasta, jossa Trevian Asset Management Oy:n hallinnoima kiinteistöpääomarahasto Trevian Care II Ky osti YIT:ltä kolme hoivakiinteistöä. YIT on erikoistunut erilaisten hoivahankkeiden kuten erityisryhmien palvelutalojen ja päiväkotien kehittämiseen, suunnitteluun ja rakentamiseen.

”Pyrimme palveluntuottaja-asiakkaittemme kanssa pitkäaikaiseen kumppanuuteen, jotta ymmärrämme heidän palvelukonseptinsa ja tarpeensa. Tällä tavoin pystymme varmistamaan, että asiakkailtamme kuluu vähemmän omaa aikaa hankkeen toteuttamiseen tai uusien hankkeiden etsimiseen”, toteaa hankekehityspäällikkö Anne Suojoki YIT:tä.

Linkki kuvaan Vire Koti Huvilaharjusta:

Anne Suojoki, hankekehityspäällikkö, Toimitilat ja Infra, YIT Rakennus Oy, puh. 040 745 4587, anne.suojoki@yit.fi

Hanna Malmivaara, viestintäjohtaja, YIT Oyj, puh. 040 561 6568, hanna.malmivaara@yit.fi

YIT on rakennusalan edelläkävijä. Luomme parempaa elinympäristöä Suomessa, Venäjällä, Baltian maissa, Tšekissä ja Slovakiassa. Yli 100 vuoden kokemuksella olemme saavuttaneet vahvan markkina-aseman: Suomessa olemme suurin asuntorakentaja ja yksi suurimmista toimitila- ja infrarakentajista sekä Venäjällä merkittävin ulkomainen asuin- ja aluerakentaja. Visiomme on olla askeleen edellä – asiakkaistamme, yhteistyökumppaneistamme ja henkilöstöstämme välittäen. Työllistämme lähes 6 000 henkilöä seitsemässä maassa. Vuonna 2014 liikevaihtomme oli noin 1,8 miljardia euroa. Osakkeemme noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

Mainio Vire tarjoaa monipuolisia ja korkealaatuisia sosiaali- ja hoivapalveluja yli 80 paikkakunnalla ympäri Suomen. Palveluvalikoimamme sisältää asumispalvelut vanhuksille, mielenterveys- ja päihdekuntoutujille ja vammaisille, kotiin tuotavat kotihoito-, turvapuhelin-, ateria- ja kauppakassipalvelut sekä perhepalvelut lastensuojelun asiakkaille. Osaamisemme varmistaa yli 1 300 sosiaali- ja terveysalan ammattilaisen joukko, jonka työtä ohjaavat yrityksemme arvot sekä vastuullinen toimintapa. www.mainiovire.fi